Partner serwisu
Biznes i przemysł

Budimex zostaje najkorzystniejszy w przetargu Portu Gdynia

Dalej Wstecz
Autor:

ep.

Data publikacji:
23-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Budimex zostaje najkorzystniejszy w przetargu Portu Gdynia
fot. Commander, U.S. Naval Forces Europe-Africa/U.S. 6th Fleet, wikipedia
Zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Morskiego Portu Gdynia Budimex złożył najkorzystniejszą ofertę na rozbudowę stanowiska przeładunku paliw płynnych. Tę decyzję podtrzymała Krajowa Izba Odwoławcza.

Chodzi o realizację tego zadania w trybie zaprojektuj i wybuduj. Inwestycja ma być realizowana w oparciu o wymogi BIM. Jej efektem ma być umożliwienie przyjmowania i obsługi w gdyńskim porcie zbiornikowców niepełnoładownych o nośności 170 000 DWT i zanurzeniu 14,2 m.

Oferty w przetargu złożyło pięciu wykonawców. Najtańszą złożył Budimex wyceniając prace na 173,8 mln zł. Inwestor był gotów wydać 283,7 mln zł. Oferta Budimeksu została wskazana jako najkorzystniejsza, ale na rozstrzygnięcie wpłynęło odwołanie. Złożył je Strabag, którego oferta była druga pod względem ceny i kosztowała 195,1 mln zł. KIO nie podzieliła zarzutów wykonawcy i oddaliła odwołanie. Rozstrzygniecie inwestora pozostaje zatem w mocy, choć odwołujący się wykonawca ma jeszcze prawo zaskarżenia wyroku Izby Odwoławczej do sądu.

Rozbudowa stanowiska paliw płynnych będzie realizowana na podstawie koncepcji z listopada 2022 r. przygotowanej przez firmę Aquaprojekt.

Zadaniem wykonawcy będzie m.in. wykonanie robót rozbiórkowych, budowa nowych dalb i pomostów przeładunkowych, wykonanie prac czerpalnych i zasypowych, a także budowa trwałego umocnienia dna. Trzeba będzie również wzmocnić istniejące elementy infrastruktury hydrotechnicznej oraz wybudować obiekty kubaturowe oraz wyposażyć nowe stanowisko przeładunkowe dostosowując je do obsługi zakładanych jednostek.

Stanowisko przeładunku paliw płynnych znajdujące się w rejonie Falochronu Głównego Południowego, ok. 350 metrów na południe od wejścia, ma być uniwersalnym stanowiskiem przystosowanym do przeładunku każdego typu produktów ropy, benzyny oraz oleju w relacji importowej oraz eksportowej.





Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modlin postawi „namiot” do obsługi pasażerów

Biznes i przemysł

Modlin postawi „namiot” do obsługi pasażerów

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2025

Filip Czernicki, CPK: W tym roku przetargi za 30 mld zł

Biznes i przemysł

Modlin: Zdalna wieża opóźniona. PAŻP anulowała przetarg

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Modlin postawi „namiot” do obsługi pasażerów

Biznes i przemysł

Modlin postawi „namiot” do obsługi pasażerów

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2025

Filip Czernicki, CPK: W tym roku przetargi za 30 mld zł

Biznes i przemysł

Modlin: Zdalna wieża opóźniona. PAŻP anulowała przetarg

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij